Main menu
Τελευταία Νέα:

Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων σχολικού έτους 2015-2016 - Δίκτυο Πολιτιστικών Θεμάτων

  1. ΕΝΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ, ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΤΕΙΧΗ-ΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ , Γερμανικό τμήμα ΣΤ Τάξης, Υπεύθυνη εκπαιδευτικός, ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΝΑ ΠΕ 07,  Δίκτυο: «Δημιουργοί εκπαιδευτικοί και μαθητές χτίζουν συνεργατικά γέφυρες επικοινωνίας»

Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων σχολικού έτους 2015-2016 - Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

  1. ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ, Γερμανικό τμήμα Ε΄ Τάξης, Υπεύθυνη εκπαιδευτικός, ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΝΑ ΠΕ 07,
  • Κ.Π.Ε. ΜΟΛΑΩΝ, Δίκτυο: «Κάστρο: Ο τόπος το ορίζει κι ο άνθρωπος το χτίζει» 

"Μια ιστορία ταξιδεύει στο μέλλον" - Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας Γ' Τάξεων - 15ου ΔΣ Καλαμαριάς & 7ου ΔΣ Γιαννιτσών

Περιφερειακό Δίκτυο Δημιουργικής Γραφής: Μια ιστορία ταξιδεύει… στο μέλλον

 

ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: Κόμικς (Το μικρό προσφυγόπουλο)

ΣΧΟΛΕΙΟ:15ο Δημοτικό σχολείο Καλαμαριάς

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ:Αραμπατζή Μάρθα

ΤΑΞΗ: Γ΄ Τάξη

ΣΧΟΛΕΙΟ: 7ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ: Δρένου Μαρία

ΤΑΞΗ: Γ΄ Τάξη

ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ: (α΄ φάση)

  • Δείξαμε στα παιδιά εξώφυλλα λογοτεχνικών βιβλίων, ενώ είχαμε καλύψει τους τίτλους (α) Στρατής Τραγάκης, «Το Σαρακήνικο», εκδόσεις Κέδρος, β) Λίτσα Ψαραύτη, «Το διπλό ταξίδι», εκδόσεις Πατάκη, γ) Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, «Για την άλλη πατρίδα», εκδόσεις Πατάκη, δ) Μπίλλι Οικονόμου Ρόζεν, «Εγώ κι ο κύριος Γορίλας», εκδόσεις Πατάκη) και τα προτρέψαμε  να μαντέψουν το περιεχόμενο των βιβλίων και στη συνέχεια να γράψουν ιστορίες.
  • Δώσαμε στα παιδιά εικονογραφημένες ιστορίες (α) Κόλιν Μακ Νάτον, εικονογράφηση: Σατόσι Κιταμούρα, «Μια ασυνήθιστη μέρα στο σχολείο», εδόσεις Μεταίχμιο, β) Κώστας Πούλος, εικονογράφηση: Βασίλης Παπατσαρούχας, «Ο Πέτρος και Ο Λύκος», εκδόσεις Παπαδόπουλος, γ) Όσκαρ Ουάϊλντ, εικογράφηση: Ντόμ Μάνσελ, «Ο εγωιστής γίγαντας», εκδόσεις Μίνωας, δ) Ταί-Μαρκ λε Ταν, εικονογράφηση: Ρεμπέκα Ντοτρεμέρ, «Σιρανό, ο ποιητής με τη μεγάλη μύτη», εκδόσεις Μεταίχμιο), στις οποίες υπήρχε το στοιχείο της ανατροπής και ζητήσαμε, αφού τις μελετήσουν, να εισβάλλουν στην αφήγηση μεταμορφώνοντας όποιο αφηγηματικό στοιχείο εκείνα επιλέξουν (ύφος, χαρακτήρες, πλοκή, σκηνικό).
  • Μιλήσαμε για βασικά γνωρίσματα των κόμικ, τα οποία τα εντοπίσαμε στα αγαπημένα τους κόμικ.
  • Δώσαμε ένα απόσπασμα κόμικ (Αποστολίδης-Ακοκαλίδης, «Πλούτος του Αριστοφάνη», ειδική έκδοση για την εφημερίδα «το Βήμα»), το οποίο διακόπτεται λίγο πριν την κορύφωση και τη λύση της πλοκής, και τα παιδιά ομαδικά ολοκλήρωσαν την ιστορία όπως αυτά την φαντάζονταν.
  • Δημιουργήσαμε ιστορία με τα συστατικά που μας πρόσφεραν τα άλλα παιδιά.Προμηθεύσαμε την τάξη με τέσσερα κουτιά: το κουτί «ποιος», το κουτί «πού», το κουτί «πότε» και το κουτί «τί συνέβη».Τα παιδιά δημιουργούν έναν ήρωα, τον περιγράφουν με λίγα λόγια σε χαρτάκι και τον τοποθετούν στο κουτί «ποιος».Στο κουτί «πού» τοποθετούν χαρτάκια, στα οποία περιγράφουν σκηνικά. Στο κουτί «πότε» τοποθετούν χαρτάκια στα οποία προσδιορίζουν τον χρόνο.Τέλος, στο κουτί «τί συνέβη» τοποθετούν χαρτάκια στα οποία περιγράφουν ένα γεγονός ή μια ανατροπή. Στη συνέχεια, η πρώτη ομάδα παίρνει ένα χαρτάκι από το κουτί «ποιός» και δημιουργεί τον ήρωα. Η δεύτερη ομάδα παίρνει ένα χαρτάκι από το κουτί «πού» και δημιουργεί το σκηνικό. Η Τρίτη ομάδα παίρνει ένα χαρτάκι από το κουτί «πότε» και προσδιορίζει τον χρόνο. Τέλος, η τέταρτη ομάδα παίρνει ένα χαρτάκι από το κουτί «τί συνέβη» και περιγράφει ένα γεγονός ή μια ανατροπή. Ενώνουμε τα κείμενα των ομάδων και δημιουργούμε μια ιστορία.
  • Χρησιμοποιήσαμε το βιβλίο «Οι 12 Κοκκινοσκουφίτσες και ο κουρδιστός λύκος» του Χρήστου Μπουλώτη, Εκδόσεις Παπαδόπουλος, το οποίο είναι μία ανατρεπτική συνέχεια της γνωστής ιστορίας της Κοκκινοσκουφίτσας. Σταματήσαμε σε ένα κρίσιμο σημείο και καλέσαμε τα παιδιά να φανταστούν και να συνεχίσουν την ιστορία. Έπειτα διαβάσαμε όλη την ιστορία και τη δραματοποιήσαμε. Τέλος τα παιδιά κλήθηκαν να μετατρέψουν την ιστορία σε κόμικ, όμως να τη συνοψίσουν μόνο σε έξι καρέ.

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ: (β΄ φάση).

ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ:Χαρτιά, μολύβια, μαρκαδόροι, λαδοπαστέλ, ξυλομπογιές, κουτιά, υπολογιστής, προτζέκτορας, κόμικς, βιβλία.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: ένα τρίμηνο

ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ:

1. Τα παιδιά του 15ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς ξεκίνησαν τη συγγραφή της ιστορίας εφαρμόζοντας την τεχνική «ποιος, πού, πότε, τί συνέβη...» και πριν την κορύφωση και λύση της πλοκής την διέκοψαν και την έστειλαν στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών.

2. Τα παιδιά του 7ου Δημοτικού Σχολείου Γιαννιτσών ολοκλήρωσαν την ιστορία όπως αυτά την φαντάστηκαν και την έστειλαν στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς. Η διαδικασία ήταν η εξής: Κάθε παιδί έπαιρνε το λόγο με τη σειρά, συνέχιζε την ιστορία από το σημείο που είχε σταματήσει το προηγούμενο παιδί προσθέτοντας μία με δύο προτάσεις, αλλά και διόρθωνε ή τροποποιούσε την προηγούμενη εξέλιξη της ιστορίας. Σε πολλά σημεία η πλειοψηφία «ψήφιζε» για τη συνέχεια της ιστορίας.

3. Στη συνέχεια, τα παιδιά και των δύο σχολείων μετέτρεψαν σε κόμικ το κομμάτι της ιστορίας που τους στάλθηκε από την άλλη τάξη ως εξής : χωρίσαμε όλοι μαζί την ιστορία σε σκηνές και ορίσαμε σε πόσα καρέ θα αναπαραστήσουμε την κάθε σκηνή και τι θα περιλαμβάνει το καθένα από άποψη σκηνικού, προσώπων , λεζάντας αφηγητή και λόγια ηρώων. Έπειτα τα παιδιά είτε ατομικά είτε ανά ομάδες ανέλαβαν να υλοποιήσουν τα καρέ που τους αντιστοιχούσαν.

4. Τέλος παραλάβαμε το υπόλοιπο κόμικ από την άλλη τάξη και απολαύσαμε το αποτέλεσμα σε βιντεοπροβολέα μέσω υπολογιστή αλλά και σε έντυπη μορφή.

ΣΧΟΛΙΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : Η συνεργασία μας πήγε πάρα πολύ καλά τόσο μεταξύ των τάξεων όσο και μεταξύ των παιδιών. Τα παιδιά χάρηκαν πολύ τη διαδικασία και το αποτέλεσμα αυτής της δραστηριότητας.  Απλά θα επιθυμούσαμε να έχουμε περισσότερο χρόνο στη διάθεσή μας, για να υλοποιήσουμε αβίαστα κάθε δραστηριότητα και για να επεκταθούμε και σε επιπλέον δράσεις.  

Εκδηλώσεις

Thumbnail Η ΧΑΝ Καλαμαριάς σας προσκαλεί στο 1ο  Σεμινάριο Μάθησης"Πρώτες Βοήθειες" στη Μελέτη των Παιδιών. Συμβουλές για Γονείς «Βαριέμαι το διάβασμα»,...
Περισσότερα σε:Εκδηλώσεις  

Δραστηριότητες

Χριστουγεννιάτικο Bazaar
18 Δεκεμβρίου 2015
Thumbnail    Το Σάββατο 12 και την Κυριακή 13 του Δεκέμβρη, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης συμμετείχαν στο ΧριστουγεννιάτικοBazaar που διοργάνωσε ο...
Περισσότερα σε:Δραστηριότητες  

Ανακοινώσεις

Thumbnail ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ                                                                           ΠΕΡΙΦΕΡ. Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ &Β/ΘΜΙΑΣ                                                       Καλαμαριά   09 - 12 - 2016 ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΕΝΤΡ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ    ...
Περισσότερα σε:Ανακοινώσεις  

Μαθητές

Σύνδεση

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την ιστοσελίδα μας και την εμπειρία σας όταν το χρησιμοποιείτε. Τα cookies που χρησιμοποιούνται για την ουσιαστική λειτουργία αυτού του site έχουν ήδη οριστεί. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information