Main menu
Τελευταία Νέα:

Έναρξη προγράμματος ευέλικτης ζώνης «Ανάπτυξη Υπολογιστικής Σκέψης» Μαθητών Α’ Τάξης

Έναρξη προγράμματος ευέλικτης ζώνης «Ανάπτυξη Υπολογιστικής Σκέψης» Μαθητών Α’ Τάξης

Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την έναρξη υλοποίησης του προγράμματος «Ανάπτυξη Υπολογιστικής Σκέψης στους Μαθητές της Α’ Τάξης» στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης.

Εισαγωγή

Κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά 2017-18, στο σχολείο μας εφαρμόστηκε για πρώτη φορά με απόλυτη επιτυχία το καινοτόμο πρόγραμμα «Ανάπτυξη Υπολογιστικής σκέψης» σε μαθητές Α’ Δημοτικού. Το πρόγραμμα αν και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε μαθητές Δημοτικού είτε του σχολείου μας είτε γενικότερα, τουλάχιστον στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, έγινε αποδεκτό με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό από τους μαθητές αλλά και από τους γονείς /κηδεμόνων των μαθητών.

Ειδικότερα οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία, μετά την ολοκλήρωση των διδακτικών ωρών του προγράμματος καθ’ όλη την διάρκεια του Σχολικού Έτους, να συμμετάσχουν σε μία βιωματική δράση παρουσίασης του προγράμματος στους γονείς των περυσινών τμημάτων Α1 και Α2, με την παρουσία στην εκδήλωση αυτή του Συμβούλου των δασκάλων Πληροφορικής της Αν. Θεσσαλονίκης και Ν. Χαλκιδικής κύριου Μανουσαρίδη Ζαχαρία και της συμβούλου των δασκάλων των σχολείων της περιοχής Καλαμαριάς κυρίας Σουσαμίδου Κατερίνα.

Πέραν αυτής της ανοικτής εκδήλωσης, τα αποτελέσματα του προγράμματος, παρουσιάστηκαν σε ημερίδα που διοργάνωσε η σύμβουλος των δασκάλων της Καλαμαριάς, ως μία πρότυπη διδασκαλία για μαθητές Α΄ Δημοτικού αλλά και σε μια ειδική επιμορφωτική ημερίδα που αφορούσε τους Δασκάλους της Πληροφορικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Αν. Θεσσαλονίκης και Ν. Χαλκιδικής (επισυνάπτεται η επίσημη πρόσκληση της εκδήλωσης στο τέλος της παρούσης), με την παρουσία και των ίδιων των μαθητών σε αυτήν την εκδήλωση, παρουσιάζωντας το βιωματικό τους παιχνίδι σε κοινό καθηγητών και δασκάλων και μάλιστα εκτός του σχολείου μας!!!

Γιατί εφαρμόζουμε το πρόγραμμα αυτό

Τα σύγχρονα Προγράμματα Σπουδών Πληροφορικής στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση πρέπει να είναι προσανατολισμένα στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, στη συνεργασία, στον πειραματισμό, στην ανάπτυξη της κριτικής και της αφαιρετικής σκέψης, της εφευρετικότητας, της αναλυτικής και συνθετικής ικανότητας, της δομημένης επίλυσης προβλημάτων. [1]

Ο σκοπός της εκπαίδευσης σε αυτή τη νέα εποχή είναι να προετοιμάσει τους μαθητές κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ικανοί να αξιοποιούν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους για την επίλυση πραγματικών αυθεντικών προβλημάτων

Κάθε άτομο στο μέλλον και επομένως κάθε παιδί στο παρόν, εκτός από τις ικανότητες της γραφής, της ανάγνωσης και της αριθμητικής θα πρέπει να διαθέτει και ικανότητες Υπολογιστικής Σκέψης. Η Υπολογιστική Σκέψη αποτελεί μια θεμελιώδη ικανότητα του σύγχρονου ανθρώπου η οποία μπορεί να αναπτυχθεί μέσω κατάλληλων διδακτικών και παιδαγωγικών στρατηγικών.

Υπολογιστική Σκέψη

Η υπολογιστική σκέψη γενικότερα μπορεί να βοηθήσει τους νεαρούς μας μαθητές να:

    Διατυπώνουν οποιοδήποτε πρόβλημα που τους ανατίθεται με ένα τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να το λύνουν με την χρήση ενός υπολογιστή και άλλων εργαλείων επίλυσής τους.

      Οργανώνουν και να αναλύουν τα δεδομένα που τους αναφέρουν με ένα λογικό τρόπο ώστε να γίνεται εις βάθος κατανόηση.

    Αναπαριστούν τα δεδομένα μέσω αφαιρέσεων, δηλαδή να τμηματοποιούν το πρόβλημα σε μικρότερα και να επιλύουν, τα επιμέρους ώστε να φτάνουν στην συνολική λύση.

      Αυτοματοποιούν λύσεις μέσω της ακολουθιακής και αλγοριθμικής σκέψης.

      Γενικεύουν και να μεταφέρουν τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων σε μια ευρεία ποικιλία προβλημάτων.

Το Πρόγραμμα της Ευέλικτης Ζώνης

Α. Το πρόγραμμα θα κινηθεί στις παρακάτω θεματικές περιοχές:

  • Μαθαίνω να αναλύω και να κατανοώ μια κατάσταση.
  • Ανάπτυξη του ορθού προφορικού και γραπτού λόγου και της επικοινωνίας.
  • Ανάπτυξη της Δημιουργικότητας .
  • Λογική και κριτική σκέψη.
  • Κινητοποίηση στην μάθηση με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο.


Β.ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙΣΤΟΧΟΙ

Μέσα από το πρόγραμμα στοχεύουμε:

  • Οι μαθητές/τριες να μπορούν  αναλύουν  τα προβλήματα  που αντιμετωπίζουν με την ανάπτυξη της κριτικής και λογικής σκέψης.
  • Οι μαθητές/τριες να μπορούν  να χρησιμοποιούν το παιχνίδι για να κατανοούν βαθύτερα πολύπλοκες έννοιες.
  • Οι μαθητές/τριες  να μπορούν  να συνθέτουν μία γενικευμένη λύση ώστε αυτή ν’ αντιπροσωπεύει μια όμάδα προβλημάτων.
  • Οι μαθητές/τριες  να μπορούν  ανακαλύπτουν  και να κατανοούν τα μοτίβα πίσω από μία κατάσταση.
  • Οι μαθητές/τριες να μπορούν  να αναπτύξουν την αφαιρετικότητα στην σκέψη τους.

Γ.ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Για την υλοποίηση του προγράμματος θα χρησιμοποιήσουμε :

  • Βιωματικά παιχνίδια εντός και εκτός αίθουσας.
  • Φύλλα Εργασίας με θέμα τον Η/Υ.
  • Φύλλα Εργασίας με θέμα τον Υπολογισμό και την Λύση.
  • Διαδικτυακές εφαρμογές / παιχνίδια βασιζόμενα στη υπολογιστική σκέψη.
  • Βιωματική παρουσίαση από τους μαθητές των τελικών αποτελεσμάτων του προγράμματος.

Τι πρέπει να κάνετε σαν γονέας ή κηδεμόνας

Το πρόγραμμα θα είναι μία εντελώς καινούργια εμπειρία για τους μικρούς μας μαθητές. Αυτό σημαίνει πως κάποιες φορές, μπορεί να προκύψουν δυσκολίες κατανόησης για κάποιες έννοιες που αναφέρονται μέσα στην τάξη. Προσπαθώντας σαν εκπαιδευτικοί να λύνουμε όλες τις απορίες και να απαντάμε σε όλα τα ερωτήματα των παιδιών, μπορεί λόγω π.χ.  έλλειψης χρόνου να μην δοθεί πλήρως η απάντηση που θα κατανοήσουν όλα τα παιδιά σε κάποιο ερώτημα Ο δικός σας ρόλος εφόσον δεν είστε σε θέση να απαντήσετε στο ερώτημα του παιδιού είναι να του υπενθυμίζετε να επιμένει στις ερωτήσεις και να ρωτά τις απορίες του εντός της τάξης, ακόμα και στο επόμενο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης.

Ένα από τα εργαλεία υλοποίησης του προγράμματος θα είναι και τα φύλλα εργασίας. Αυτά θα δίνονται είτε εντός της τάξης (προσπαθώντας να τα επιλύουν οι μαθητές εντός της διδακτικής ώρα) ή εναλλακτικά θα πρέπει να ασχοληθούν με αυτά στο σπίτι. Τα φύλλα εργασίας, θα διαθέτουν σαφείς οδηγίες κατανόησης και ένα παράδειγμα –υπόδειγμα για να το έχουν σαν οδηγό επίλυσης.

Το φύλλο εργασίας δεν είναι «κάποιας» μορφής τεστ για το μαθητή αλλά μία μέθοδος περεταίρω εμπέδωσης της γνώσης. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα «τιμωρηθεί» κάποιο παιδί αν δεν το ολοκληρώσει στο σπίτι ή στο σχολείο. Είναι όμως σημαντικό να προσπαθεί να το λύσει μόνο του και όχι με την βοήθεια των μεγάλων. Ο ρόλος σας λοιπόν, εφόσον έχετε την δυνατότητα, είναι να απαντάτε σε ερωτήσεις κατανόησης και όχι να ολοκληρώνεται το φύλλο εργασίας εσείς, θεωρώντας ότι θα εκτεθεί το παιδί αν δεν το κάνει. Δεν θα μπορέσουμε να καταλάβουμε ποτέ τις αδυναμίες και τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά την διδασκαλία αν δεν βλέπουμε την πραγματική εικόνα των μαθητών.

Κλείνοντας, όπως διαβάσατε παραπάνω, τα παιδιά προς το τέλος της σχολικής χρονιάς θα παρουσιάσουν ένα βιωματικό παιχνίδι με θέμα την «Υπολογιστική Σκέψη» , στο οποίο θα είναι καλεσμένοι να το παρακολουθήσουν όλοι οι γονείς και οι κηδεμόνες των παιδιών . Για τις λεπτομέρειες της εκδήλωσης αυτής, θα ενημερωθείτε σε εύλογο χρονικό διάστημα πριν από την πραγματοποίησή της.

Με εκτίμηση,

Ο Δάσκαλος της Πληροφορικής

Ζαχαριάδης Γεώργιος

[1] https://www.esos.gr/arthra/46741/i-ypologistiki-skepsi-antikeimeno-meletis-apo-tin-eyropaiki-epitropi , Δρ Π.Τσιωτάκης, 2016

Επίσημη Πρόσκληση για την επιμορφωτική εκδήλωση που συμμετείχαν οι μαθητές της Α' Δημοτικού - Ιούνιος 2018

Υποκατηγορίες

Εκδηλώσεις

Thumbnail «Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ» Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ1 τάξης του 15ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς την Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2018 παρουσίασαν, στην...
Περισσότερα σε:Εκδηλώσεις  

Ανακοινώσεις

Ξεκινά την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 08:00 π.μ. η υποβολή αιτήσεων δικαιούχων και παρόχων κατασκηνωτικών επιχειρήσεων για τη συμμετοχή τους...
Περισσότερα σε:Ανακοινώσεις  

Μαθητές

Διαλέξεις - Παρουσιάσεις

Σύνδεση

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την ιστοσελίδα μας και την εμπειρία σας όταν το χρησιμοποιείτε. Τα cookies που χρησιμοποιούνται για την ουσιαστική λειτουργία αυτού του site έχουν ήδη οριστεί. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information