Visit of the delegation of high rank French education executives from Region of Provence-Alpes -Cote d'Azur

Visit of the delegation of high rank French education executives from Region of Provence-Alpes -Cote d'Azur

On Tuesday 10th December our school , the Head teacher , the teachers and the pupils, had the...

Computational Thinking - Exercise Papers for Class B

Exercise papers for the Program of Computaional Thinking - Class B (The content is in Greek) 1st...

Δικαίωμα ? στην επικοινωνία

 

Την Παρασκευή στις 14/11/2014, στα πλαίσια του προγράμματος «Εγώ, εσύ και οι άλλοι» παρουσιάστηκε στους μαθητές της Δευτέρας τάξης του Σχολείου μας, από την Ελένη Περατινού, τελειόφοιτη  του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την Ειδική Αγωγή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ένα διαδραστικό πρόγραμμα βασισμένο στη διαφορετικότητα των τυφλών και των κωφών, όπου οι μικροί μαθητές ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με

τη νοηματική γλώσσα και τη μέθοδο Braille.

Στην αρχή, έγινε μια εκτενής αναφορά στη σημασία των νοημάτων, τα οποία δεν χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο από τα άτομα με προβλήματα ακοής, αλλά και από όλους εμάς. Με τη βοήθεια διαφόρων παραδειγμάτων από την καθημερινή ζωή ,οι μαθητές αντιλήφθηκαν την σπουδαιότητα των νοημάτων και τη συχνότητα με την οποία αυτά χρησιμοποιούνται, ακόμα και από τους ίδιους. Έπειτα, παρουσιάστηκε το αλφάβητο στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα καθώς επίσης και ο μύθος του Αισώπου «Ο Ψεύτης Βοσκός».

Τα παιδιά με τη συμβολή της φοιτήτριας, προσπάθησαν να αποδώσουν στη νοηματική το συμπέρασμα του μύθου, το οποίο ήταν «Η αλήθεια είναι σωστή, ψέματα δεν λέμε ποτέ»

 {youtube}3_bHeG7u-Dw{/youtube}

Η επόμενη δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε αφορούσε το πώς μπορεί να αποδοθεί ένα τραγούδι στη νοηματική, καθώς όλοι έχουμε δικαίωμα όχι μόνο στην επικοινωνία αλλά και στη μουσική. Για αυτό τον σκοπό, λοιπόν, προβλήθηκε στον υπολογιστή το τραγούδι «Είμαι Καλά» του Ησαΐα Ματιάμπα και το οποίο ήταν  δοσμένο στη ελληνική νοηματική γλώσσα. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές παρακολούθησαν την ροή της νοηματικής γλώσσας και κατανόησαν ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο, ακόμα και για τους κωφούς να «ακούσουν» ένα τραγούδι. Τέλος, όλοι μαζί νοηματίσαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι.

 {youtube}h4SNGdZcTIQ{/youtube}

Όσον αφορά στην επικοινωνία των ατόμων με προβλήματα όρασης, παρουσιάστηκαν μέσω εικόνων οι γραφομηχανές που χρησιμοποιούνται για τη γραφή Braille καθώς και το πώς φαίνεται ένα κείμενο βασισμένο σε αυτή τη γραφή. Δόθηκε στα παιδιά το αλφάβητο, σύμφωνα με τη γραφή Braille, και η συνοδευτική δραστηριότητα ήταν να γραφτούν στον πίνακα γράμματα και με αυτά να δημιουργήσουν λέξεις.

 

Με τους εναλλακτικούς αυτούς τρόπους επικοινωνίας, επιδιώξαμε την ευαισθητοποίηση των μικρών μας μαθητών στη διαφορετικότητα και την αφιερώσαμε σε όλους «εκείνους» που «οι άλλοι» δεν τους προσέχουν, δεν τους νοιάζονται, γιατί δεν τους «μοιάζουν».